کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی,کسب و کار مجازی

کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی,کسب و کار مجازی

دانلود و آموزش کسب و کار اینترنتی,کسب و کار,کسب و کار جدید,کسب و کار اینترنتی در ایران,کسب و کار با سرمایه کم,کسب و کار موفق,کسب وکاردرمنزل,کسب و کار اینترنتی در منزل,کسب و کار اینترنتی برای نوجوانان,کسب و کار اینترنتی چیست,کسب و کار اینترنتی رایگان,کسب و کار اینترنتی با موبایل,کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه,کسب و کار اینترنتی در خانه,دانلود و آموزش کسب و کار اینترنتی,کسب و کار,کسب و کار جدید,کسب و کار اینترنتی در ایران,کسب و کار با سرمایه کم,کسب و کار موفق,کسب وکاردرمنزل,کسب و کار اینترنتی در منزل,کسب و کار اینترنتی برای نوجوانان,کسب و کار اینترنتی چیست,کسب و کار اینترنتی رایگان,کسب و کار اینترنتی با موبایل,کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه,کسب و کار اینترنتی در خانه
آخرین نظرات
شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۵۸ ب.ظ

کسب و کار اینترنتی


3 راه اساسی برای حفاظت از زندگی شخصی در محل کار

زندگی خصوصی خود را خصوصی نگه دارید:
امروزه همه ما بخش زیادی از روز خود را در محیط کاری می گذرانیم. در این محیط ممکن است روابط دوستانه با همکاران و رئیس خود داشته باشیم. صمیمیت بیش اندازه در محیط کاری ممکن است مشکلاتی را برای ما و موقعیت شغلیمان ایجاد کند. همانطور که وقتی وارد خانه یمان می شویم باید تمام مشکلات کاری¬مان را در بیرون درب بگذاریم، در محل کار نیز باید حد و مرزی را برای روابط خود در نظر بگیریم و مسائل شخصی را در ساعات اداری و کار انجام ندهیم. مشکلات شخصی نباید شما را آشفته نشان دهد چون تصویرِ شما در محل کار را تحت تاثیر قرار می دهد. در این قسمت می خواهیم ، 3 راه حل اساسی به شما پیشنهاد ¬دهیم که با انجام آن مرز بین زندگی کاری و شخصی شما مشخص می شود:

1- در ابتدا مرز بین زندگی شخصی و کاری خود را مشخص کنید.

– تصمیم بگیرید چه کارهایی را نباید در محل کار انجام دهید : لیستی بنویسید و در آن حرف هایی که نمی خواهید با همکارتان در میان بگذارید، را مشخص کنید، مثال مسائل عاشقانه ای که برایتان اتفاق افتاده، بیماری هایتان، دین و مسائل مذهبی و دیدگاه های سیاسی که به آن اعتقاد دارید.

– در محل کار، به تلفن های شخصی جواب ندهید: اگر گاهی اوقات مجبور شوید به تماس های شخصی خود پاسخ دهید، مانعی وجود ندارد مثلا اگر بخواهید درباره نوبت دندانپزشکی و یا قرار ملاقات با یک فرد، هماهنگی ها لازم را انجام دهید. اما اگر مداوم تلفن به دست باشید و درباره ی زندگی شخص تان حرف بزنید همکارانتان بیش از اندازه از زندگی شخصی شما مطلع می شوند. همچنین رئیس شما اینطور برداشت کند که شما کارتان را به درستی انجام نمی دهید.

– مشکلات زندگی شخصی خود را به محل کار نیاورید. مثلا اگر با همسر خود دعوا کرده اید، طوری رفتار نکنید که همکارانتان متوجه وضعیت شما شوند. مثلا می توانید با نیم ساعت پیاده روی قبل و بعد از کار این دو حوزه را از هم جدا کنید.

– در روابط با کارفرما، لیست سوالاتی که حق دارید به آنها جواب ندهید را مشخص کنید: طبق قانون کار در هر کشور، سوالاتی وجود دارد که شما می توانید به آن پاسخ ندهید. با توجه به کشوری که در آن زندگی می کنید از این سوالات مطلع شوید.

هنگام ناهار می توانید در مورد ورزش، تلویزیون و فیلم و کتاب حرف بزنید، بدون اینکه همکارتان از زندگی شخصیتان مطلع شود می توانید روابط دوستانه ای با او برقرار کنید.

2- روابط کاری حرفه ای خوبی برقرار کنید.

– رفتارتان دوستانه باشد: مثلا هنگام ناهار می توانید در مورد ورزش، تلویزیون و فیلم و کتاب حرف بزنید، بدون اینکه همکارتان از زندگی شخصیتان مطلع شود می توانید روابط دوستانه ای با او برقرار کنید.

– با درایت باشید: هنگام گفت و گو اگر متوجه شده اید که همکارتان قصد این را دارد در زندگیتان سرک بکشد به صورت ماهرانه ای بحث را عوض کنید. با توجه به فرهنگی که در ان زندگی می کنید با رعایت ادب، از عباراتی استفاده کنید تا حد ومرز شما برای آنها مشخص شود.

– بعضی مواقع انعطاف پذیر باشید: با همکارتان گفت و گو کنید و خودتان را از آنها جدا نکنید.

3- زندگی آنلاین خود را خصوصی نگه دارید.

– فعالیتان را در شبکه مجازی مدیریت کنید: امروزه شبکه های مجازی بسیار گسترده شده است، مردم تمام جنبه های زندگی خود را در آن ثبت می کنند. مراقب اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید باشید.

– بر روی شبکه های اجتماعی، تنظیمات حریم خصوصی اعمال کنید: اگر دوست ندارید که همکارتان به این اطلاعات دست پیدا کنند، آن ها را از دسترسی خارج کنید. مراقب باشید! کافی است که فقط یکی از همکارانتان به این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

– در محیط کاری، از ایمیل مخصوص به کارتان استفاده کنید: امروزه ارتباطات بسیاری از طریق ایمیل انجام می شود. اصولا رئیس هر شرکت به ایمیل کاری کارکنانش دسترسی دارد، پس همیشه از ایمیل کاری برای کار و ایمیل شخصی برای مصارف دیگر استفاده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">